Gå därför ut och gör alla folk till lärjungar

Matteusevangeliet 28:19

Svedjeholmskyrkan är en kyrka med missionell inriktning. Alla våra verksamheter och projekt är utformade för att välsigna det lokala, nationella och globala missionsarbetet. Detta innebär att dela evangeliet och även visa Guds kärlek i praktisk handling. Här på hemsidan kan du läsa mer om våra olika projekt.

Vi har ett hjärta för "Guds mission" vilket innebär att vi stödjer Guds sändning. Alltså att Gud sände sin Son Jesus Kristus till världen och han sänder oss vidare ut till hela världen (Matt 28:18-20).

Vår utmaning är att respondera på Guds mission och uppdrag till oss. Lärjungaträning är den strategi som motiverar vårt missionella arbetet. Vårt mål är att uppmuntra alla åldrar, generationer och kulturer att vara missionärer där vi är och utöver hela världen. Även uppmuntra till att åka på mission för att betjäna människor tillsammans, sida vid sida, som missionsteam.

Indien

I Indien har vi via organisationen Eternal World Ministries startat och byggt ett barnhem: Bridge of hope, med cirka 160 barn – varav majoriteten av barnen har egna faddrar från vår församling.

Eternal World Ministries startades av föreståndaren John och Catherine Raijah. De bedriver ett stort humanitärt arbete. Mer information om det finns på hemsida: https://www.eternalwordministries.org

Vill du bli en fadder och förvandla ett liv?
Kontakta Elvy Svensson, +46730625780, eller maila till info@svedjeholmskyrkan.se

Kenya

Tillsammans med Jim Melander som är medlem i vår kyrka, har vi humanitära byggnads- och samhälls-orienterade projekt i Kenya. Vilket bland annat innefattar bygget av en skola för cirka 200 barn, bostadshus med mera.

Om bara någon vecka (vecka 10) kommer en resa dit arrangeras med en grupp lärare från Broskolan, för att utveckla samarbetet mellan skolorna. Skolan i Kenya är även i behov av ytterligare klassrum, vill du vara med och stödja arbetet kan du göra det genom en gåva till Svedjeholmskyrkans Biståndsfond via Swish: 123 452 0185, eller BG: 357-1841. Tack för din gåva!

Våra olika missions- & biståndsprojekt

Svedjeholmskyrkan har ända sedan starten år 1985 varit missionellt inriktad och fokuserad på lokal, nationell och global mission, främst pionjärmission.

I dokumentet nedan kan du läsa om aktuella missions- och biståndsprojekt som vi är involverade i, hjälpverksamheter och humanitära arbete i 14 olika länder, däribland Sverige – platser som vi besöker och stödjer regelbundet.